Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 22.10.2017, 08:19

Дошкільний навчальний заклад №4 міста Бахмач «Теремок»

Меню сайту
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Медична сестра радить!

ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ У ВИХІДНІ ДНІ

 

Щоб харчування дітей у вихідні дні відповідало фізіологічним нормам, батьки повинні знати, скільки і яких продуктів дитині необхідно отримувати протягом дня в залежності від віку та режиму, прийнятому в дошкільному навчальному закладі. В харчуванні дітей використовують різні сорти м'яса: яловичина, птиця (крім качок та гусей), кролики, молода баранина, а для старших дітей додається нежирна свинина в рубленому вигляді. В окремі дні; включають сосиски. Однак слід пам`ятати, що в їх складі більше жиру ніж білка та вітамінів, найменш сприятливе співвідношення мінеральних солей. Слід використовувати і такі цінні рослинні білкові продукти, як горох, квасоля (вміст білка в горосі - 23%о, квасолі - 23%). В них багато вітамінів
В, вітаміну Е, багато калію та інших мінеральних речовин. В ті дні, коли нема
достатньої кількості м'яса або риби, включають блюда із бобових - суп-пюре гороховий, гарнір із зеленого горошку тощо. Збільшити вміст тваринного білка можна також за рахунок негострих сортів твердого сиру та плавлених сирків.
Не рекомендується давати дітям більше одного яйця в день. Надмірна кількість білків може викликати алергійну реакцію, а високий вміст лецетину збуджує нервову cсистему.

 

Рибу дають частіше. Вона містить цінний набір незамінних амінокислот, вітамінів та мікроелементів ; добре перетравлюється та засвоюється. Щоб урізноманітнити харчування дітей в вихідні дні, потрібно слідкувати за меню дитячого садка протягом тижня і вдома готувати інші страви. В вихідні дні особливу увагу звертають на страви, котрі не завжди можуть бути приготовлені в дитячому садку, наприклад, страви з кролика, субпродуктів.З овочевих блюд вибирають страви, які протягом тижня в меню ДНЗ не включались. Крім того старшим дітям (більше 3-х років) в літній сезон корисно давати й зелені лопаточки гороху та спаржевої квасолі. Для поповнення норми білка дають страви з сиру. Приготовлений в домашніх умовах сир корисно давати в натуральному вигляді з фруктовою підливкою, з вершками чи сметаною, молоком та медом. Білки з натурального сиру засвоюються краще. Однак якщо нема гарантії, що сир виготовлений з пастеризованого молока, його використовують тільки в стравах після термічної обробки, наприклад, вареники, сирники.Хліб дітям потрібно давити пшеничний і житній.Дуже цінні натуральні вітамінні напої: моркв'яно-молочний, з шипшини, морс з чорної смородини.У вихідні чи святкові дні дітям можна давити випічку. Однак потрібно добирати вироби, в які входить менше жиру, а більше фруктів, горіхів. В дитячому харчуванні необхідно систематично використовувати різноманітні сезонні овочі та фрукти.

КОЛЬОРОТЕРАПІЯ- ПОКРАЩУЄ  НАСТРІЙ.

              КОЛЬОРОТЕРАПІЯ  - ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ'Я 

З самого народження ми оточені кольором. Він супроводжує нас всюди і завжди. Він також багатогранний, як саме життя. Колірна гамма завжди впливає на нашу свідомість і фізичне самопочуття, на емоції, хочемо ми цього чи ні.

Колір - це інструмент, за допомогою якого ми можемо отримати необхідні нам енергії. Але постійний вплив на наш організм одного і того ж кольору призводить до дисбалансу життєвих енергій.

Кольоротерапія - це немедикаментозний метод лікування, заснований на тому, що кожна з біологічно активних зон організму реагує на один із кольорів: вплив кольором відбувається на орган зору, а через нього і через зоровий аналізатор - на нервову систему. Вплив певного кольору знімає енергетичну блокаду, яка є причиною функціонального розладу.

Трохи історії кольоротерапії:

Кольоротерапія є одним з найдавніших методів лікування. Вона базується, в основному, на цілющий дії сонячного світла, який застосовувався багатьма стародавніми культурами для полегшення різних нездужань. Пізніше виявилося, що окремі кольори мають специфічними впливами.

Згідно з історичними даними, в 1350 році до н.е., Нефертіті готували масла для прийому ванн різних кольорів, щоб за допомогою їх отримувати хороше самопочуття і стає красивішим.

 Возбуждающие ванни повинні були бути червоними, заспокійливі - зеленими або синіми.

Сьогоднішній широкий інтерес до кольоротерапії перш за все пов'язаний з німецьким знахарем Хайнцем Шіглем, який в 1979 році опублікував книгу з цієї теми під назвою «Кольоротерапія».

Як же відбувається вплив кольору на стан людини?

З усіх людських органів чуття - зір виражено найбільш сильно. Цілих 83% оброблюваної мозком інформації випадає на нього. У порівнянні: на слух випадає 11%, в той час як на нюх тільки 3,5%. Тому не дивно, що світло і колір так сильно діють на наше самопочуття і настрій. І навпаки, зміна нашого стану, затишку, змінює наш характер і сприйняття.

Око працює як механічна камера, при цьому зоровий нерв проводить об'єктивну картину навколишнього в формі електричних імпульсів до зорового центру; саме ж бачення обігрується в мозку. Око працює як механічна камера, при цьому зоровий нерв проводить об'єктивну картину окружаещего у формі електричних імпульсів до зорового центру; саме ж бачення обігрується в мозку.

Так, наприклад, три види цветочувствітельних клітин-колбочок сітківки можуть розпізнавати тільки три основних кольори: червоний, зелений і фіолетово-синій. Виходячи з обставин, різна змішані імпульси надходять у мозок, і він робить їх усвідомленими, тобто відчуття кольору, відбувається, саме, там.

Червоним світлом Ви активуєте серце, кровообіг, легені і м'язову тканину. Він сприяє кровообігу і розширює судини. Прискорює одужання при різних шкірних захворюваннях. Дозвольте стимулювати себе цим світлом і внутрішньо оживити.

Оранжевий - підвищує рівень нейроендокринної регуляції; стимулює діяльність статевих залоз; омолоджує, збільшує м'язову силу і потенцію.

Жовтий, як символ сонця, знімає напруження і дає надію. Він діє позитивно на печінку і жовчний міхур, активує роботу залоз внутрішньої секреції і стимулює відновлення слизових оболонок. Потік жовтого світла символізує тепло і затишок і зміцнює Ваші нерви.

Зелений колір заспокоює і укріплює Вас внутрішньо. Він активує легені і бронхи, заспокоює головний біль і знімає дратівливість. До того ж він допомагає при кашлі. Дозвольте собі розслабитися і підкріпіть свої сили для наступного дня.

Блакитний, усуває видимі і невидимі страхи, вселяє почуття впевненості у своїх життєвих позиціях. Володіє стимулюючим впливом на функції щитовидної залози і нирок.

Синій допоможе Вам усунути нервове напруження, безсоння, неспокій і страхи. Він діє охлаждающе і освежающе і допомагає зупиняти будь-які запалення.

Фіолетовий, діє м'яко, стимулююче. Дає силу при енергетичному виснаженні, не дає місця діпрессіі, песимізму і безсилля. Цей колір забезпечує нас енергією, в якій особливо потребує наша травна система і статеві залози.

У яких випадках кольоротерапія може допомогти?

  • різні розлади серцево-судинної системи, органів дихання, травлення, сечостатевої системи тощо, виникнення яких пов'язане зі стресами),
  • при стресах, неврозах - для зняття напруженості і попередження розвитку невротичних і психосоматичних розладів,
  • при психоемоційних порушеннях: при зниженні працездатності і настрою, порушення сну, дратівливість, плаксивість,
  • при безсонні, зимової депресії, емоційній напрузі і захворюваннях обумовлених їм, в т.ч. психосоматичних розладах,
  • для корекції психоемоційного стану жінок з клімактеричним синдромом (рекомендуються профілактичні та лікувальні курси жінкам старше 40 років)
  • головні болі, підвищений і знижений артеріальний тиск (вегето-судинна дистонія, гіпертонічна хвороба), підвищена метеочутливість,
  • як профілактика і лікування очних захворювань: короткозорість, далекозорість, катаракта (початкова стадія), глаукома (початкова стадія); при зоровому стомленні, при лікуванні і профілактиці короткозорості у дітей (з 5 років),
  • для профілактики негативних наслідків тривалої роботи з екранами моніторів.

Компоненти харчування.

Харчові джерела вітамінів та мінеральних речовин

Біотин - Печінка, яєчний жовток, овес, овочі, горіхи, пророщене зерно
Вітамін А (ретинол) - Риб'ячий жир, печінка, нирки, молоко, масло, сир, яйця, маргарин, зелені листкові овочі, жовті та червоні фрукти й овочі (зокрема абрикоси, морква, помідори)
Вітамін В1 (тіамін) - Свинина, бекон, печінка, нирки, продукти із цілого зерна, дріжджі, соя, риба, зелені овочі (зокрема горошок), картопля
Вітамін В12 (ціанкобаламін) - Печінка, м'ясо, яйця, дріжджовий екстракт, молочні продукти, риба. У рослинній їжі відсутній
Вітамін В2 (рибофлавін) - Клітковина, печінка, дріжджі, зернові зародки, м'ясо, соя, яйця, овочі, горіхи, молочні продукти (зокрема сир)
Вітамін В3 (ніацин) - Печінка, пісне м'ясо, продукти із цілого зерна, овочі (зелений перець, горошок, картопля тощо), риба, дріжджі, арахіс, сир, яйця
Вітамін В5 (пантотенова кислота) - Більшість продуктів, як-от: м'ясо, зернові продукти (зокрема з висівками, темний рис), овочі, дріжджі, яйця, горіхи
Вітамін В6 (піридоксин) - М'ясо, яйця, риба, хліб, зелені овочі (зокрема капуста), дріжджі, пророщене зерно та продукти з борошна з висівками, молоко
Вітамін Д (кальциферол) - Масло, маргарин, яйця, риб'ячий жир, жирна риба
Вітамін Е (токоферол) - Насіння, зелені листкові овочі, горіхи, хліб із висівками, маргарин, крупи, яєчний жовток, рослинна олія, пророщене зерно
Вітамін К - Зелені овочі, соя, печінка, рослинна олія, крупи, фрукти, горіхи
Вітамін С (аскорбінова кислота) - Чорна смородина, шипшина, солодкий перець, апельсини, лимони, помідори 
Залізо - М'ясо, печінка, нирки, яйця, квасоля, сочевиця, шпинат, курага, дріжджі, інжир, чорнослив, крупи, горіхи, какао, патока
Йод - Морепродукти, печінка тріски, фрукти, овочі. Йодовані добавки містяться також у деяких сортах кухонної солі
Калій - Крупи, фрукти і фруктові соки, овочі, горіхи, м'ясо 
Кальцій - Молоко, йогурт, сир, м'ясо, крупи (зокрема вівсяна), риба (зокрема сардини), зелені овочі (крес-салат, шпинат тощо), кунжут, горіхи
Лецитин (холін та інозитол) - Яєчний жовток, печінка, нирки, продукти із цілого зерна, овес, горох і боби, горіхи, пророщене зерно
Магній - Зелені овочі (крім шпинату), хліб, молоко, яйця, арахіс, соя, кунжут, ціле зерно
Марганець - Листкові овочі, боби, горох, ананаси, продукти із цілого зерна, яєчний жовток, горіхи, насіння, чай, кава
Мідь - Зелені овочі, печінка, молюски, продукти із цілого зерна, сухофрукти, миндаль
Сірка - Яйця, м'ясо, риба, молоко, крупи. Міститься у всіх білках
Фолієва кислота - Печінка, зелені овочі, бобові, хліб, банани, продукти із цілого зерна, дріжджі
Фтор - Чай, морська риба
Цинк - М'ясо, продукти із цілого зерна, бобові

 

Правильне харчування

Правильне харчування робить дітей розумнішими. Такі висновки зробили дитячі дієтологи. Тож не варто шукати причини поганої успішності у природжених здібностях дітей, їх характері чи ліні. Ліпше загляньте у тарілку до малюка – що ви йому поклали?

   Нещодавно британські вчені провели дослідження і виявили, що у діток, у меню яких багато жирної й солодкої їжі, рівень IQ – низький. А найвищий він у тих малюків, котрі їдять багато овочів і фруктів. При цьому найсильніший зв’язок між здоровим харчуванням та інтелектом спостерігається… ні, не у середній школі, а в трирічному віці! Тож лікарі ще раз наголошують: привчати дитину до корисної їжі слід змалечку.

Що на сніданок?

  Часто буває, що батьки можуть прослідкувати лише за тим, що дитина їсть вранці. Якраз сніданок – чи не найважливіший з усіх прийомів їжі. Це запорука гарного настрою, бадьорості й високої розумової активності. Сніданок обов’язково має містити вуглеводи. А отже, готуйте каші, макарони з твердих сортів пшениці, вибирайте хліб з борошна грубого помелу. Не менш важливі у раціоні дитини білки – «будматеріал» для організму. Варіанти нескладних страв – це омлет, запіканка з сиру чи овочів, риба, відварена куряча грудинка. Словом, усе залежить від того, що до вподоби малюкові.

Кілька слів про режим 
  Змушувати сина чи доньку їсти, звісно, не варто. Якщо дитина кривиться від вранішньої каші, подумайте, чи не дуже швидко після підйому ви садите її за стіл? Сплануйте ранок так, щоб прокинувся не лише малюк, а й його організм.

   Важливо також, аби харчування дитини було регулярним, не менше 4 разів на день. Але останній прийом їжі не повинен бути пізніше, ніж за 2-3 години до сну.

 «Розумні» елементи

   Важливий компонент у раціоні дитини – залізо. Воно постачає до мозку кисень, захищає організм від негативних зовнішніх чинників. Найліпше засвоюється з м’яса та печінки. Також необхідний елемент – це йод. Використовуйте йодовану сіль, готуйте рибні страви 2-3 рази на тиждень. Адже, окрім йоду, у рибі є незамінні омега-3 жирні кислоти, які активізують роботу мозку.

   Крім цього, особливу роль для розумового розвитку дитини мають вітаміни групи В. Вони є у м’ясі, хлібові з борошна грубого помелу, бобових, крупах, молочних продуктах, печінці, рибі, яйцях.

 

 

Медико-педагогічний контроль в

ДНЗ №4 «Теремок»

 

Старша медична сестра веде медико - педагогічний контроль за режимом дня, ранковою гімнастикою, фізкультурними заняттями, загартовуванням, організацію харчування у дошкільному навчальному закладі. Проводить відповідні записи у журналі, які допоможуть проаналізувати діяльність закладу щодо організації фізичного виховання дошкільнят.

Медичний працівник визначає фізіологічне навантаження та тренувальний ефект фізкультурного заняття. Для цього в одного із дітей підраховується частота серцевих скорочень (ЧСС) за 1 хвилину; до заняття, після кожної його частини та через 5 хвилин після заняття. Показники фіксуються в таблиці, таким чином визначається тренувальний ефект. Для цього підсумовуються показники ЧСС , зафіксовані після кожної частини заняття, визначається середнє арифметичне. Після незначного фізичного навантаження серце скорочується 120-135 разів на хв., після середнього -150-160 раз. Однак його показники значно залежать від індивідуальних особливостей  організму дитини.
Середні дані пульсу дошкільнят, які перебувають у спокою:

Стать

Вік

 

3 роки

4 роки

5 років

Хлопчики

105-110

100-105

95-100

Дівчатка

100-105

95-105

90-95

Вихователь-методист фіксує за допомогою секундоміра рухову діяльність  однієї дитини, відмічають її щохвилинно.
Згодом підсумовується час руху і визначається моторна щільність за формулою:
Час рухової активності 
Загальна тривалість заняття    * 100%
Аналізуючи ранкову гімнастику, звертаю увагу на зміст та методику проведення кожної її частини, наголошую на правильність добирання вправ, їхнього дозування, якості виконання рухів. Також фіксую тривалість бігу  у вступній та заключній частинах,а також прийоми, що використовуються  педагогом під час проведення ранкової гімнастики.
Аналізуючи гартувальні процедури звертаю увагу не тільки на температуру в різних групових приміщеннях, але й  оцінюю методику проведення  спеціальних заходів загартування щодо дотримання основних принципів: послідовності, поступовості, позитивного настрою дітей.                                                                                                                                                                   

 

Оцінка оздоровлювально-тренувального ефекту: пульсометрія.
Міні-консультація

    Правильність побудови заняття з фізичної культури та якість пристосувальних реакцій організму дитини можна встановити за допомогою нескладних методів дослідження. Так, дані візуального спостереження та бесіди дозволяють виявити відповідність фізичного навантаження стану здоров’я та рівню рухової підготовленості дошкільників.
    Спостереження дозволяють виявити ступінь втоми дітей за зовнішніми ознаками. Треба звернути увагу на забарвлення шкіри, ступінь пітливості, вираз обличчя, характер дихання, координацію рухів та увагу дітей. Виявлення їхнього самопочуття доповнюють певні дані.
    Основний показник реакції організму на загальні навантаження – частота пульсу. 
    Для оцінки впливу фізичних вправ на серцево-судинну систему дітей під час заняття визначають фізіологічну криву (графічне відображення впливу запропонованого фізичного навантаження на організм дитини протягом усього заняття). Для цього підраховують пульс за 10-секундними відрізками до початку заняття, на початку та наприкінці кожної її частини, безпосередньо перед початком й одразу після закінчення окремих (найбільш інтенсивних) фізичних вправ. 
    Проводячи пульсометрію у дітей, враховують таку орієнтовну динаміку зміни частоти пульсу порівняно зі станом спокою: упродовж вступної частини заняття вона зростає на 10-15%, підготовчої – на 20-25%, під кінець основної – на 60-80%, у заключній частині знижується приблизно до рівня вступної, а повертається до норми через 3-5 хвилин після завершення заняття.
    На основі одержаних даних креслять фізіологічну криву заняття, при цьому по горизонталі зазначають тривалість кожної частини заняття (підготовчої, основної та заключної) та окремих, найбільш інтенсивних вправ, а по вертикалі – реакція організму на навантаження порівняно з вихідними даними.
    Фізіологічна крива повинна мати лінію, яка поступово піднімається з основної частини заняття на 80-100% щодо вихідних величин з декількома зубцями при виконанні найбільш інтенсивних вправ і значно знижується наприкінці заняття. Незначний підйом і плоска форма кривої свідчить про недостатнє навантаження. Якщо пульс при виконанні окремих вправ не досягає 140-150 ударів за хвилину, то можна розраховувати на позитивний тренувальний ефект заняття. Значне частішання пульсу та відсутність тенденції фізіологічної кривої до зниження наприкінці заняття свідчить про значне навантаження. При цьому необхідно також ураховувати, що пульсова реакція залежить не лише від обсягу навантаження та ступеня фізіологічної підготовленості дітей, а й від типологічних особливостей нервової системи дошкільнят і характеру фізичних вправ.
    Пульс є об’єктивним показником впливу фізичних вправ на серцево-судинну систему дитини.
 
    Частота пульсу залежить від індивідуальних особливостей дошкільнят. Тому в окремих дітей пульс може значно відрізнятися від вказаних вище середніх даних.
    Після незначного фізичного навантаження (виконання вправ з рівноваги, метання предметів у цілі й на дальність, ігри середньої рухливості) серце скорочується 120-135 разів на хвилину, після середнього – 150-160 разів за хвилину, після значного навантаження (біг з максимальною швидкістю, лазіння по кабінету, ігри високої рухливості) пульс може бути 170-180, а в деяких випадках – до 200 ударів за хвилину. Однак його показники значно залежать від індивідуальних особливостей дитини, ступеня фізичної підготовленості та стану її серцево-судинної системи.
    За рекомендаціями ВООЗ (Всесвітня організація охорони здоров’я), фізіологічну норму серцевих скорочень для здорових дітей за максимальних навантажень обчислюють за формулою:
    220 – (середні дані пульсу) = 220-110 (пульс хлопчика 3-х років) = 110 у.п.
    Частота дихання свідчить про стан дихальної системи дитини. Під час спокою частота дихання у дошкільнят має такі величини (за 1 хв): у трирічних дітей – 28-30, чотирир

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Друзі сайту
  • Бахмацька районна рада
  • Бахмацька РДА
  • Портал електронних послуг ПФУ

  • ДНЗ №4 "Теремок" © м. Бахмач
    Конструктор сайтів - uCoz